søndag den 5. marts 2017

Så blev køleboxen endelig færdig

Sidste forår skiftede vi køleboxens kompressor ud til en Isotherm Compact Classic, som fungerer rigtig godt. Nu er jeg så endelig blevet færdig med at isolere boxen, så vi forhåbentlig også kan holde lidt varer kølige ude i de højere tempererede lande og farvande.
Jeg vil godt indrømme, at det ikke var hverken nemt eller bekvemt at isolere omkring boxen, da jeg måtte ligge inde i køkkenskabet og så føle mig frem.
Mellem selve boxen og fribordets inderside er der nu ca. 7 til 9 cm flamingo. Grunden til der ikke er lige meget flamingo over det hele er, at boxen jo er firkantet og bådens inderside kurvet.
Efter at have isoleret bagsiden gik jeg i gang under boxen.  Her var der jo så drænslangen, som der også lige skulle tages hensyn til. Hmmm. Jeg skar to stk. 5 cm flamingoplader til og borede et hul til slangen i begge. I dén som skulle ligge øverst, lavede jeg hullet lidt større i toppen, da der skulle være plads til spændebåndet. Så skruede jeg slangen af. Herefter var trikket, at få pladerne vrikket ind under boxen, få slangen igennem, for så at spænde slangen fast på boxen, og så herefter få pladerne sat op på plads. Puha. Så skar jeg yderligere to stk. 5 cm. plader til at lægge under. Disse plader måtte jeg skære over i halve, for at kunne liste dem ind under. Pladsen var jo efterhånden meget trang. Nu er der minimum 20 cm. flamingo under hele boxen.
Siderne og fronten er beklædt med minimum 5,5 cm.
Til slut monterede jeg træpladen igen, og nu mangler jeg blot at rydde op.
Sikke en dejlig følelse, at kunne krydse "isoler kølebox" af på "to do listen" 😀